החשיבות של שתיית מים לבריאות ולמשקל

שתו הרבה מים אומרים לנו בכל פעם

ואנו מבולבלים כיון ויש דעה שאומרת שזה מזיק לכליות ולא רצוי לשתות הרבה מים

אז מה נכון לעשות ? כמה לשתות  ? מתי לשתות ואיך

כל התשובות במאמר זה


 המים מועילים לגופך

1 .פירוק השומנים. כדי לפרק שומן נדרשות מולקולות של מים. זאת סיבה מס' אחת לכל אלה מאיתנו שעושים דיאטה ורוצים לצמצם מאגרי שומן. לכן, כדאי להוריד בכמויות האוכל ולהעלות את כמויות המים במהלך הדיאטה. 

2 .רצוי לא לשתות בזמן הארוחה ,אלא 20 דקות לפני או אחרי הדבר נכון במיוחד לאנשים שחסרים להם גם ככה כמה אנזימי עיכול ו/או מערכת העיכול שלהם זקוקה לתמיכה.

 3 .לעיתים קרובות אנו מתבלבלים בין תחושת הצמא לתחושת הרעב. אז אנו פותחים עיניים ונחשפים לנישנושים מיותרים, עולים על המשקל ומתאכזבים. שתיית כוס מים בזמן תחושת רעב עוזרת למנוע זאת, ולעשות קצת סדר 

. 4 .המים מסייעים לחילוף חומרים תקין בגוף, לעיכול סדיר ולניקוי הגוף מרעלים ופסולת. עצירות היא לפעמים הצטברות רעלים, וחוסר פינוי של רעלים מהגוף לאורך זמן אינו בריא.,. סיבות נוספות לשתיית מים : שיפור מראה עור הפנים והגוף, הזנת השרירים ונוזלי המפרקים, מניעת עייפות, מניעה של היווצרות אבנים בכליות ואף מניעת סרטן. בהתחלה צריך להתאמן אח"כ זה הופך לאוטומט מבטיחה! ההמלצה הכללית היא 12-10 כוסות מים ליום . איך נדע כמה מים אנחנו צריכים לשתות? תחושת הצמא מאותתת. הבעיה היא, שאנחנו לא תמיד מקשיבים. מדד נוסף הוא צבע השתן – שתן כהה מעיד על מחסור במים ושתן שקוף מעיד על כמות מים תקינה בגוף. במזג אויר חם, במהלך פעילות גופנית, במצב של שלשולים והקאות, כדאי לשתות מים יותר מהרגיל. גם מזונות שמכילים כמויות גדולות של מלח, אוצרים נוזלים ויכולים לגרום לבצקות . 

צריכה מועטת מדי של מים עלולה לגרום למגוון רחב של תופעות בגוף: סחרחורות, הקאות, כאבי ראש, כאבי בטן, לחץ דם נמוך ,עצירויות והתייבשות. הרעלת מים יכולה להגרם ע"י שתייה של מספר ליטרים בכמה דקות. לכן יש לפזר את שתיית המים במשך היום. 

טיפים לצריכה נבונה של מים: .נסו לשתות מים בלגימות קטנות – כך המים יספגו טוב יותר בגוף ולא יגיעו ישירות לכליות  


לגמי כוס מים לרוויה


באהבה ד"ר רינה מורדו